And so this is Christmas... - Reisverslag uit Watford, Verenigd Koninkrijk van Joachim Van Keirsbilck - WaarBenJij.nu And so this is Christmas... - Reisverslag uit Watford, Verenigd Koninkrijk van Joachim Van Keirsbilck - WaarBenJij.nu

And so this is Christmas...

Door: Joachim Van Keirsbilck

Blijf op de hoogte en volg Joachim

29 December 2008 | Verenigd Koninkrijk, Watford

Hey,

It's Christmas time en wat een ongelooflijke kerstgekte hier in Engeland!! Kerst is hier gewoon overal! Vooreerst beginnen ze hier al vanaf halfweg november alles te versieren. In de straten wordt de kerstverlichting dan al opgehangen. Iedere grote winkelstraat in London heeft zijn eigen officiele opening met het aansteken van de lichtjes door een of andere locale beroemdheid. Overal schieten er kerstbomen uit de grond. Op talrijke plaatsen in de stad worden schaatspistes aangelegd; Somerset house, Kew Gardens, Hyde Park, Hampton Court… De winkels maken zich klaar voor massaverkoop. De etalages worden hier soms prachtig versierd. Echt de moeite om te zien! Op alle radiozenders kan je al meer dan een maand Christmas songs horen. Eerlijk gezegd wist ik niet dat er zoveel waren. Iedereen kent wel de klassiekers, maar ik heb toch wel een paar nieuwe songs ontdekt. Mijn favoriet is tot nu toe: “Frosty, the snowman”. Op iedere hoek van de straat staat er iemand van de Salvation Army (Leger des Heils) geld in te zamelen.
Creditcrunch of niet… Christmas shopping was hier al vroeg begonnen. Ideaal is wel dat men hier dit jaar beslist heeft om al de ganse maand december serieuze kortingen geven, tot min 50%! Je kon hier echt een paar goede koopjes doen! Niet te geloven dat de stad dan overspoeld werd door toeristen! Overal is het nu aanschuiven geblazen: op straat, in de winkels, in de restaurants, op de metro, ...
Gelukkig kreeg ik ook opnieuw bezoek op 13 december, van mama. Op het laatste nippertje kon ze nog ergens mee op daguitstap naar london. En natuurlijk zou het mama niet zijn, als ik niet weer bevoorraad werd met allerlei lekkers!! Eerst zijn we gezellig iets gaan eten, daarna zijn we gaan shoppen! Veel gewandeld, veel gezien en weinig gekocht, ideaal! We hebben voornamelijk de minder gekende winkelstraten afgedweild, om zo de drukte te vermijden. Ongelooflijk hoeveel luxegoederen er weer verkocht worden! Wel onbetaalbaar voor de meeste onder ons. De zondag moest er helaas wat gewerkt worden voor het ziekenhuis. In het weekend van 20-21 december ben ik opnieuw naar London afgezakt. In de voormiddag heb ik vlug wat shopping voor mezelf gedaan. Echt zalig als er niet veel volk is. Ik had tijd zat, dus kon ik overal op mijn gemak rondsnuisteren. In de namiddag ben ik terug de culturele toer opgegaan door de National Portrait Gallery te gaan bezoeken op Trafalger Square. Dit is een museum dat een ganse hoop portretten tentoonstelt van belangrijke britten vanaf de 16e eeuw. Echt wel de moeite om te bezoeken. En opnieuw gratis! Gelijktijdig was er een overzichtstentoonstelling van de bekende Amerikaanse fotografe Annie Leibovitz, die ik zeker niet wou missen. Daarna ben ik eens afgezakt naar Winter Wonderland: een soort kerstmarkt – pretpark in Hyde Park. Een beetje een tegenvaller wegens de drukte, maar toch plezant om de sfeer op te snuiven. Daarna heb ik nog wat kunnen genieten van het mooie en warme weer hier in de stad. Dinsdag 23 december was er Mieke’s verjaardagsfeestje bij haar thuis in Kennington (London). Samen met een paar andere belgen konden we genieten van het lekker eten en drinken. Haar broer bracht een muziekale ode aan zijn zus en dit zangfestijn werd de ganse avond verder gezet. Een supertoffe avond!
Mijn werkschema hier in Watford verplichtte mij om de kerstdagen hier door te brengen. Zelf had ik gekozen om te werken met Kerstdag; liever dat dan de ganse dag thuis te zitten. Op kerstavond was ik uitgenodigd bij Paul en Liesbeth Denys (mama’s nicht) Zij wonen in Bedford, een uur rijden ten noorden van Watford. Zo kon ik kerstavond toch nog in familie doorbrengen. De ontvangst was erg hartelijk. Traditiegewijs kon ik meegsmullen van de heerlijke warme wafels. Het was echt een gezellige avond. Nogmaals bedankt hiervoor!
In het ziekenhuis hier lijkt de rust wat te zijn teruggekeerd. De afgelopen maand was het gewoon veel te druk!! Veel te veel problemen op de verschillende afdelingen in het ziekenhuis! Wegens de griepepidemie vielen er ook verschillende collega’s uit waardoor we gedurende een paar weken voortdurend onderbemand waren. Maar ja, van werken ga je niet dood… Het normale ritme is teruggekeerd en het leven gaat hier verder zijn gangetje… Nu ben ik bezig met mijn laatste night shift. Stilletjes ben ik aan het aftellen tot mijn week vakantie. Morgen (Maandag) keer ik voor de eerste keer sinds lang terug naar Belgie om de rest van de feestdagen met familie en vrienden door te brengen!! Dus voor sommigen tot binnenkort en voor anderen een gelukkige 2009!

Happy New Year!

Joachim

  • 29 December 2008 - 08:20

    Anneke Vanden Bergh:

    Dag Joachim,

    Natuurlijk hoor ik van je mama veel van jouw Engelse avonturen, maar 't is altijd plezant om je verslagen te lezen. Geniet van een weekje thuis en alvast een heel verrijkend 2009!

  • 29 December 2008 - 09:45

    Hans En Erika:

    Bedankt voor het mooie verslag!
    Voor u ook een heel gelukkig en gezond 2009!!!

  • 05 Januari 2009 - 10:13

    Marijke:

    Precies de sfeer als in Amerika! En de namen van de dorpjes zijn ook al dezelfde. Ik ga gewoonlijk naar de Whole Foods in Bedford, op 10 minuutjes van Concord, MA(ssachusetts). Een heel gelukkig 2009!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Watford

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Augustus 2009

London, We'll meet again! Thanks!

04 Juli 2009

The final countdown

05 Juni 2009

Absolutely fabulous!

17 Mei 2009

Friends, friends and more friends!

13 April 2009

King of my castle
Joachim

Actief sinds 16 Aug. 2008
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 38299

Voorgaande reizen:

27 Juli 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: