Absolutely fabulous! - Reisverslag uit Watford, Verenigd Koninkrijk van Joachim Van Keirsbilck - WaarBenJij.nu Absolutely fabulous! - Reisverslag uit Watford, Verenigd Koninkrijk van Joachim Van Keirsbilck - WaarBenJij.nu

Absolutely fabulous!

Door: Joachim Van Keirsbilck

Blijf op de hoogte en volg Joachim

05 Juni 2009 | Verenigd Koninkrijk, Watford

Hey,
Ik schrijf jullie deze keer vanonder een olijfboom, want het is te warm om in de zon te zitten. Mijn voeten in het zwembad om wat af te koelen en een prachtig zicht op de Mont Ventoux… Inderdaad ik ben op vakantie in Zuid-Frankrijk, La Provence! Genieten en bekomen en uitrusten van de voorbije weken… Hier komt opnieuw mijn verhaal…
De vorige blog ben ik geëindigd met het vooruitzicht om naar het toneel te gaan. De zaterdagavond (16 mei) ben ik samen met 7 andere belgen gaan kijken naar War Horse. Een schitterend stuk omtrent een paard tijdens World War One. Daarna zijn we met z’n allen nog iets gaan drinken om de avond af te sluiten. De week die volgde was minder. Iedereen die maar zwanger was, had zin om te bevallen… Het gevolg was natuurlijk dat ons departement als het ware uit zijn voegen barstte. Moeders met weeën werden opgenomen op gewone verdiepen en moesten uren wachten vooraleer ze naar de verloskamers konden en/of een epidurale konden krijgen. We hadden patiënten die tot 4 dagen in het ziekenhuis moesten wachten vooraleer ze konden geïnduceerd worden. Zowel tijdens mijn day als mijn night shifts was het verschrikkelijk druk. Het “goede” aan de drukke periode is dat we het record van het aantal keizersnedes per 24 uur hebben verbroken: 15 !!!! Waarvan ik er toch 7 op mijn naam kan schrijven. Na mijn laatste vermoeiende nacht kwam ik op maandag 25 mei thuis en …. Mocht ik opnieuw mijn valies pakken! Gezien ik nu echt het reizen en de citytrips beet heb, had ik een trip geboekt naar HONG KONG! Ongelooflijk maar waar; ik ben voor 7 dagen naar de andere kant van de wereld gereisd! Waarom Hong Kong? Om eerlijk te zijn: sinds kort woont mijn ma’s nicht Liesbeth met haar echtgenoot Paul in Hong Kong. Toen ik bij hen kerstavond vierde waren ze zo vriendelijk om mij uit te nodigen. Vanaf dan werden de plannen gemaakt.
Op maandag 25 mei vertrokken we om 21.00u vanaf Heathrow. Mieke was zo vriendelijk om me deze keer opnieuw te vergezellen. Hoewel we naar de andere kant van de wereld gingen, bleef ze de ganse reis toch in nauw contact met haar vriend in België. Leve alle telecommunicatiemiddelen! De vlucht duurde 12 uur! Wat natuurlijk ontzettend lang lijkt, maar de service van de vliegmaatschappij was super; een overdaad aan eten en keuze uit meer dan 70 films, TV-series, muziek… Met het 7 uur tijdsverschil ingerekend, zijn we geland op dinsdag 26 mei om 16.00u plaatselijke tijd, op Hong Kong Airport. Met de Airport Express was het dan nog een half uur tot in Hong Kong Station. Tijdens de rit kregen we al een eerste indruk van deze indrukwekkende stad. In het station hadden we afgesproken met Paul. Na een blij weerzien gingen we naar hun appartement om de bagage af te zetten. Daar hadden we al een prachtig zicht over de verschillende torenhoge flatgebouwen in Central District. Hoewel we moe waren van de lange vlucht nam Paul ons mee voor een stevige wandeling doorheen Hong Kong by night. Uiteindelijk werden we getrakteerd bij een heerlijke Italiaan waar we een uniek zicht hadden op de skyline van Hong Kong. Enorm indrukwekkend!
Op dag 1 besloten we de wijk Central District te verkennen. We namen de Peak tram naar The Victoria Peak. Dit is een 552m hoge berg waar we een ongelooflijk indrukwekkend zicht hadden op Hong Kong City! Daarna zijn we terug afgedaald in de stad om de verschillende parken(Hong Kong Park, Statue Square en the Zoological and Botanical gardens) en flatgebouwen te bezoeken. De hoge vochtigheidsgraad maakte dat we alles in een vertraagd tempo moesten doen. Verschillende zaken zijn me toen al opgevallen: er zijn in Hong Kong enorm veel Europeanen, Amerikanen en Australiërs (en ook Hollanders!); Bijna in ieder flatgebouw zijn de eerste 3 verdiepingen omgetoverd tot een gigantische shoppingcentra; en het is bijna overal een drukte van jewelste! De wijken Central district en Hollywood Road werden grotendeels verkend. ’s Avonds werd er gegeten in de wijk Soho in Coco Curry House! Op Dag 2 nam Paul ons mee naar de andere kant van het eiland waar er Dragon Boat Races werden gehouden. Dit is een jaarlijks evenement dat enorm veel toeschouwers lokt. De eerste race zijn we gaan bekijken in Stanley. Dit zijn verschillende ploegen die tegen elkaar roeien. Niet te verwonderen dat er een team “ the Belgian Red Devils” heette. Na het verkennen van de stad zijn we later afgezakt naar Aberdeen voor de volgende race. Tijdens ons verblijf in de stad hebben we gebruik gemaakt van een goedkoop, maar ideaal openbaar vervoer: trein, tram, bus, boot, taxi…! Op dag 3 had Paul ons uitgenodigd om samen met enkele van zijn collega’s het typisch Chinese Dim Sum te gaan eten: een soort Cantonese tapas. Blijkbaar eten de chinezen toch vaak totaal andere dingen dan wij! Ik weet zeker dat ik niet ging voor de kippenpoten of de kwal. De rest dat ik gegeten heb (wat het ook mag zijn!) was lekker en eten met stokjes valt goed mee hoor! In de namiddag zijn we dan de wijk Causeway Bay en Wan Chai gaan verkennen. De hoogtepunten hier waren opnieuw de verschillende flatgebouwen, het Hong Kong Exhibition and Convention Centre, het Reunification Monument, de Forever Blooming Bauhinia. Vanop de Hopewell tower hadden we hier ook een uniek zicht op de wijk. In Causeway Bay waren de tempels Tin Hau en Lin Fa Kung de trekpleisters. Hoewel ik nog steeds niet begrijp van hun godsdienst, was het toch zeer interessant om hun beleving van hun godsdienst te mogen aanschouwen. ’s Avonds besloten we nogmaals The Peak op te gaan. Eerst een overheerlijk diner met het ongelooflijk mooi zicht. Daarna zijn we buiten nog verder gaan genieten van het adembenemende Hong Kong by Night. Op dag 4 besloten we het vasteland te bezoeken. Dat is meer het Chineese deel van Hong Kong. We bezochten er verschillende drukke markten: The Flower Market, The Bird Market, The Goldfish Market , The Ladies Market and The Jade Market. Het was plezant eens te zien hoe de lokale inwoner woont en leeft. Het was er enorm druk. Veel gekeken; niets gekocht! Daarna zijn we afgezakt naar de wijk Kowloon. We konden genieten van Kowloon Park en van gewoon te slenteren doorheen de talrijke winkelstraten. Hoogtepunt hier was lopen langsheen het water waar we een uniek zicht hadden op het tegenoverliggende Hong Kong Island (Central District, The peak, Wan Chai en Causeway Bay). ’s Avonds had Paul een verrassing voor ons beiden: we gingen Japans gaan eten! Het was niet gewoon sushi eten; het was echt een uitgebreid diner. Hoewel alles vrij speciaal was, was het overheerlijk! Het was een ware culinaire ontdekking voor mij. Op dag 5 (helaas al de laatste dag!) zijn we een eiland in de buurt gaan bezoeken: Lantau. De boottrip en busreis duurde bijna anderhalf uur, maar de zichten waren uniek. De Big Buddha op de bergtop en het Po Lin Monastery waren de trip zeker en vast waard. Indrukwekkend in al z’n eenvoud. Helaas begon het afscheid te naderen. Paul had als afsluiter nog een drink voorzien in een trendy bar in een van de flatgebouwen waar we nog voor de laatste maal konden genieten van het onvergetelijke zicht! Maandagmorgen vroeg ging het opnieuw richting London. Tijdens de terugvlucht konden we genieten van unieke zichten over het Himalaya gebergte, de Russische vlakten, Moskou… Misschien een ideetje voor een volgende reis…
Ik vind het moeilijk te omschrijven hoe Hong Kong juist overkomt. Maar het heeft een enorme indruk op mij gemaakt. Zeker een aanraden voor iedereen die ooit in de buurt komt! Paul en Liesbeth, nogmaals hartelijk dank voor de unieke gelegenheid en de enorme gastvrijheid!
Terug in London was het wassen en strijken geblazen en….opnieuw valiezen maken! Woensdag (3 juni) vertrok ik voor 6 dagen naar de Provence om Julien en Claudette te gaan bezoeken. Genieten van du pain, du vin et le soleil. Zalig niets doen en boeken lezen… Zaterdag en zondag heb ik afgesproken met Joke Walgrave …
Ik denk dat de meeste onder jullie zich nu wel afvragen of ik nog eigenlijk moet werken of zo??? Vrees niet hoor, ik had gewoon geluk dat ik veel vakantiedagen had kunnen sparen om deze reis te kunnen maken. Eind volgende week is het weer back as usual!
Stay cool!
Joachim

  • 05 Juni 2009 - 14:58

    Marijke:

    je doet ons 'goestinge' krijgen....
    bij ons, aan de andere zuidkant van frankrijk, is er net een enorm onweer uitgebarsten. straks zitten we weer zonder electriciteit.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Watford

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Augustus 2009

London, We'll meet again! Thanks!

04 Juli 2009

The final countdown

05 Juni 2009

Absolutely fabulous!

17 Mei 2009

Friends, friends and more friends!

13 April 2009

King of my castle
Joachim

Actief sinds 16 Aug. 2008
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 38294

Voorgaande reizen:

27 Juli 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: