Er komt bezoek over! - Reisverslag uit Watford, Verenigd Koninkrijk van Joachim Van Keirsbilck - WaarBenJij.nu Er komt bezoek over! - Reisverslag uit Watford, Verenigd Koninkrijk van Joachim Van Keirsbilck - WaarBenJij.nu

Er komt bezoek over!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joachim

10 November 2008 | Verenigd Koninkrijk, Watford

Hey,
Het is weeral een tijd geleden dat ik mijn weblog aangevuld heb. Het is nu maandagmorgen 02.00u en ik aan het werk. Ik ben mijn laatste nachtshift aan het doen. Ik maak van de rustige momenten gebruik om wat te schrijven.
Ik ben hier nu al drie maand en begin hier goed mijn draai te vinden. Afgelopen maand was wel behoorlijk druk. In de maand oktober waren we, hier in het ziekenhuis, nogal onderbemand. Dat leidde tot drukkere en langere werkdagen. Iedere dag hebben we hier een ander werkschema, dus dat zorgt voor voldoende variatie. Dat maakt het ook plezanter. Waar ik nogal altijd verbaasd om ben zijn de grote verschillen vergeleken met België. Ze houden er hier soms toch echt een totaal ander beleid op na. In het begin probeer je daar nog tegen te argumenteren (ge kent mij,hé), maar dat geef je nogal snel op hier. Ik heb hier meer het gevoel van … live and let live… Het NHS systeem is een verschrikkelijk log systeem. Om iets te veranderen worden hier 36 comités opgericht en duurt het jaren. Ik leer hier wel veel bij qua verloskunde. Ik die vroeger dacht dat het gemakkelijk was! Ik vraag mij hier nog altijd af vanwaar al die problemen hier komen. OK met een jaarlijks geboortecijfer van 6000 is dit hier wel een groot centrum. (UZ gasthuisberg en Kortrijk hebben er rond de 2000 en Tienen 750). Dus krijgen we ook veel pathologie. Hopelijk blijft het deze nacht eens rustig…
De laatste maand heb ik ook veel bezoek gehad, wat echt plezant is. Het weekend van 17-18-19 oktober kwamen Isabelle, Chloë en Hendrik en Nele (mijn supercollega van vorig jaar en opvolgster hier in Watford!). Ik ben ze de vrijdagavond gaan opwachten in St-Pancras station. Met pak en zak zijn we dan richting Watford getrokken. De zaterdagmorgen hebben we kunnen bijpraten tijdens het ontbijt. Daarna zijn we richting Camden vertrokken. Dat is een buitenwijk ten noorden van London; vooral gekend omwille van zijn vele markten. Je kan er rondslenteren tussen de kleine kraampjes in nauwe straatjes. Het is een mekka voor iedere alternatieveling: van hardrock metal fan tot geiten-wollen-sokken mens. Ongelooflijk wat je er allemaal niet ziet en vindt! En als je denkt dat je de vreemdste persoon gezien hebt, dan komt er juist nog een specialer geval om de hoek! Het plezante hier is dat niemand hier nog van opkijkt. Na uitgebreid geproefd te hebben aan de verschillende eetkraampjes, heeft iedereen zijn keus kunnen maken bij een Aziaat. Vanuit Camden zijn we gewandeld naar Primrose Hill. Dat is een veel exclusievere buurt; duidelijk te zien aan de huizen, winkels en auto’s. Van op de heuvel in het park heb je een prachtig zicht op London City. Dat het stralende zon was, dat maakte het alleen nog maar mooier! De heuvel afgewandeld; doorheen Regent Park en zo London City in. Met de metro zijn we naar Harrods geweest. Daarna een aperitiefje genomen in Covent Garden. Uiteindelijk zijn we gaan eten bij Navaro Joe. Heerlijk Mexicaans eten met als afsluiter een paar superlekkere caiperinia’s! Echt zalig! Iedereen had duidelijk nood aan uitslapen de zondagmorgen. Opnieuw richting the City gereisd. Helaas moest Isabelle rond de middag al vertrekken. Daarna hebben we nog een korte wandeling gemaakt in London centrum om te eindigen met lekkere pizza. Helaas moest ik ook van de rest afscheid nemen en iedereen terug naar België te laten gaan. De maandag had ik nog vrijaf, gezien ik maar ’s avonds begon met night shifts. Eerst wat gaan shoppen en daarna heb ik een tentoonstelling bezocht in het British Museum over de Romeinse keizer Hadrianus. Echt wel de moeite! Ik was er behoorlijk van onder de indruk.
Mijn week nights shifts eindigde de vrijdagmorgen (24/10). Ik had mijn eerste week annual leave! Eerst wat gepakt om dan met de wagen via Folkstone en de eurotunnel richting België te keren. Diezelfde avond was er een uitgebreid feest ter ere van de 50e verjaardag van Isabelle’s moeder. De beide families hadden er opnieuw voor gezorgd dat het een schitterend feest werd. Helaas was ik wel uitgeteld na 36 uur wakker te zijn. Het aansluitend weekend was nogal lay-back. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om familie en vrienden te bezoeken. Het was ook plezant om nog eens gedag te zeggen in het ziekenhuis te Kortrijk. De dinsdag ben ik opnieuw richting Watford getrokken, maar deze keer was mama mee voor enkele dagen. Onderweg zijn we gestopt in Hampton Court. Het voormalig paleis van Hendrik VIII (die met zijn 6 vrouwen). Ook de tuinen zijn er echt wel de moeite! De volgende dag zijn we verder op kastelentocht geweest; ditmaal Windsor Castle. Dat is pas echt de moeite! Ongelooflijk mooi! We hadden geluk dat we veel verschillende kamers konden bezoeken. Hier krijg je echt wel een indruk van hoe rijk de Queen eigenlijk wel is. Hier is er kunst met de grote K: Rubens, Van Eyk, Rembrandt, Da Vinci… Gezien we er niet uitgenodigd waren voor de thee, zijn we er zelf maar gaan drinken in een hotel tegenover het kasteel. De volgende 2 dagen zijn we vooral gaan shoppen in London stad: Harrods, Selfridges, Fortum & Mason… De kerstversiering begint overal uit te hangen, wat het extra gezelliger maakt. De zaterdagmorgen heb ik nog een kookles gekregen van mama! Plezant, maar voornamelijk erg lekker! In London regende het verschrikkelijk en zijn we maar thee gaan drinken op Trafalger Square. Helaas moest mama ook terug huiswaarts keren. Gelukkig had ik diezelfde avond afgesproken om met Mieke Spaans te gaan eten. De zondag kon ik eens gezellig niets doen…
Als je een week vakantie hebt genomen, moet je het meestal bekopen de week erna. Dat was dus nu ook het geval. Behoorlijk druk op het werk en extra lange dagen. Gelukkig duurt het niet lang, want ik doe nu mijn laatste night shift! Straks heb ik opnieuw een week vrijaf! Toch wel een zalig leven hé! Misschien moeten ze dat schema volgend jaar ook maar eens in Leuven introduceren. Ik heb al een paar dingen gepland voor in de week en volgend weekend krijg ik opnieuw bezoekers over de vloer. Jullie lezen er binnenkort meer over…
cheers,
Joachim

  • 10 November 2008 - 03:34

    Marijke:

    Onze yogalerares' dochter is vorige week bevallen van een dochtertje (in SF). Na een paar uren labor en het hoofdje zichtbaar (kan dat, dokter?) was er plots geen hartslag meer ...dus snel een keizersnede. Alles is goed afgelopen.

    Je doet ons wel zin krijgen om Londen te ontdekken...we blijven altijd bij Laurence in Hampstead. Tijd is ook altijd beperkt. Nu ben ik wel nieuwsgierig naar Hadrianus...eens googlen....
    Lieve groetjes en geniet van je volgende vrije week!

  • 10 November 2008 - 07:41

    Erika:

    Wederom een superverslag, Jo! Kerstmis in Londen... dat zou ik ook wel eens willen meemaken...
    Veel plezier nog!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Watford

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Augustus 2009

London, We'll meet again! Thanks!

04 Juli 2009

The final countdown

05 Juni 2009

Absolutely fabulous!

17 Mei 2009

Friends, friends and more friends!

13 April 2009

King of my castle
Joachim

Actief sinds 16 Aug. 2008
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 38303

Voorgaande reizen:

27 Juli 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: