Aan alles komt een einde... - Reisverslag uit Watford, Verenigd Koninkrijk van Joachim Van Keirsbilck - WaarBenJij.nu Aan alles komt een einde... - Reisverslag uit Watford, Verenigd Koninkrijk van Joachim Van Keirsbilck - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een einde...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joachim

02 Oktober 2008 | Verenigd Koninkrijk, Watford

Hey,

Mijn eerste week vakantie achter de rug! Deed dat deugd zeg! Dankzij ons goed werkschema is het hier dus mogelijk om na 6 weken te werken een week vrijaf te krijgen. Het weekend van 20-21 september moest ik nog night shifts doen, maar op maandagmorgen om 10.00u was ik terug thuis... Een ganse week lag voor mij. Plannen genoeg om te doen, maar ik voelde mij redelijk moe. Ik ben dan maar eens Watfrod city gaan ontdekken. Er is hier een groot shoppingcentrum: Harlequin centre, dus ben ik daar wat gaan rondneuzen. 's Avonds ben ik eens vroeg in mijn bed gekropen. De dinsdag ben ik opnieuw naar london stad getrokken. Ditmaal stond the city op het programma; het financiële centrum van de stad. Mijn tocht startte bij Smithfield Market, een overdekte vleesmarkt. Verschillende kerken (Christ Church, St Barholomew the Great) en parken (Postman's park) kwam ik op mijn weg tegen. Er zijn hier echt een paar prachtige hoekjes tussen al die torenhoge kantoorgebouwen. Mijn eerste grote stopplaats was het Museum of London. Hier wordt een overzicht gegeven van de groei van de hoofdstad over duizenden jaren heen. Het boeienste gedeelte was dit over "de grote brand" in 1966. Een 5 dagen durende brand die 13.000 huizen in de as legde, waaronder de toenmalige St-Pauls Cathedral. Ik trok dieper the city in waar ik langsheen Mansion House, The Royal Exchange en the Bank of England liep. Al dat groots gedoe deed mij verlangen naar mijn klein appartementje te Watford!
De volgende 2 dagen deed ik voornamelijk wat shopping in de grote winkelregio's: Covent garden, Regent Street, Oxford Street, Harrods, Selfridges... Zeer veel gezien, bijna niets gekocht. Je kunt hier onderandere truien kopen van 25 tot 600 euro! Ongelooflijk wat hier allemaal te zien is! Je ziet duidelijk dat London een wereldstad is. Van onbereikbare luxe tot pure armoede... Plezant was dat ik woensdagavond had afgesproken met Mieke. Een belgische research assistente die ik hier in London heb leren kennen. Eerst iets gaan eten en daarna verder naar een van de oudste pubs van de stad. Dankzij het goede weer konden we buiten van een echte belgische stella genieten.
De donderdag stonden voornamelijk huishoudelijke taken op het programma: wassen, strijken, koken, kuisen, inkopen doen... Het ene gaat al vlotter dan het andere... En opnieuw een hoop administratie in te vullen. Hier zijn ze toch wel ongelooflijk in het uitvinden van papierwerk! Vrijdag op het gemak opnieuw naar London getrokken om Isabelle te gaan opwachten aan de Eurostar. De zaterdag hadden we een uitstap gepland naar de universiteitsstad Oxford. Dat is ongeveer een klein uurtje rijden van hieruit. Het was een prachtige dag, mede dankzij het zonovergoten weer! De talrijke collegegebouwen zijn sprookjesachtig. Je kunt er verdwalen in de kleine straatjes, maar telkens word je verrast. De ganse stad heeft een groot Harry Potter gehalte. Er waren verschillende scenes als het ware uit de fims geplukt. Helaas waren vele colleges gesloten voor bezoekers gezien het een of andere graduation-dag was. Na al die kilometers zijn we moe maar zeker voldaan naar de huis teruggekeerd. De zondag hebben we het maar low profile gehouden. Lang geslapen en daarna, zoals de echte Londenaren, gaan uitrusten (lezen en slapen) in een van de parken (Green Park). Zondagavond nam ik afscheid van Isabelle die terugkeerde, maar ook van mijn - veel te korte - week vakantie. Tevreden keerde ik terug naar huis, maar mij minder goed nieuws te wachten stond. Niet geheel onverwacht is mijn geliefde "Marraine" in de vooravond overleden. Mijn beroemde 107-jarige overgrootmoeder! (Mama's grootmoeder en opa's moeder). Het is altijd spijtig om afscheid te moeten nemen. Blijkbaar blijft toch niemand eeuwig leven! Dit zorgt ervoor dat ik komend weekend opnieuw in België zal doorbrengen, gezien ik de begrafenis wil bijwonen. Dankbaar om wat geweest is, gaan we met volle moed verder. Dat geldt zeker voor mijn nieuwe werkweek! Het is hier razend druk en het ziekenhuis is onderbemand! Nog 5 weken voor mijn volgende week vrijaf!

cheers,

Joachim

  • 03 Oktober 2008 - 02:09

    Marijke:

    onze oprechte deelneming. Het maakt niet uit op welke leeftijd een geliefde ons verlaat, afscheid nemen is altijd pijnlijk. We wensen je veel sterkte.
    By the way, heb je Laurence al gecontacteerd? Ze vroeg naar je.

  • 03 Oktober 2008 - 06:37

    Wouter:

    Prachtige beelden !
    Ik krijg zin om je te vergezellen naar één van die mooie "colleges" !

  • 03 Oktober 2008 - 06:50

    Fred:

    Yow,
    Laten we beseffen dat slechts enkelen zo'n rijk gevuld leven beschoren is en dat ook haar kinderen nog steeds in vrij goede gezondheid verkeren wat overigens ook uitzonderlijk is. De herinnering aan de mooie momenten met Marraine zullen in mijn gedachten blijven.
    Tot morgen!

  • 03 Oktober 2008 - 11:45

    Erika:

    Innige deelneming bij het overlijden van uw overgrootmoeder.

    Wederom supertof om uw verslag te lezen en de foto's te bekijken.
    Wow, het Harry Potter gehalte is inderdaad erg hoog! Daar zou ik ook wel eens willen vertoeven... Geniet ervan!

  • 03 Oktober 2008 - 20:35

    Charlotte Peers:

    Hallo Joachim,

    Het doet deugd om te lezen dat alles goed met je gaat en dat je daar in de UK volop werkt, leert, geniet en leeft !

    Veel sterkte ook met het verlies van je Marraine.

    Beste groetjes en tot nog 's , Charlotte

  • 04 Oktober 2008 - 13:31

    Jan Gunst:

    Innige deelneming bij het overlijden van je overgrootmoeder. We wensen jou en je familie veel sterkte toe.

    Overigens leuk om te zien dat je daar goed stelt! Nog veel succes daar!

    Jan en Stephanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Watford

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Augustus 2009

London, We'll meet again! Thanks!

04 Juli 2009

The final countdown

05 Juni 2009

Absolutely fabulous!

17 Mei 2009

Friends, friends and more friends!

13 April 2009

King of my castle
Joachim

Actief sinds 16 Aug. 2008
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 38301

Voorgaande reizen:

27 Juli 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: